donderdag 1 september 2016

Ter informatie


Vandaag is het 1 september! Onze dochter was er, weliswaar met wat tegenzin, klaar voor om de eerste dag in het 5e humaniora in te zetten.
Voor zovelen is het vandaag terug een nieuw begin maar voor zovelen begint de sleur weer!

En omdat het de eerste september is, denk ik er aan dat het hoog tijd wordt om nog iets neer te schrijven.

Veel valt er echter niet te vertellen.
Jullie hebben waarschijnlijk in mijn vorig bericht gezien dat ik dus niet voldoe om gepensioneerd te worden?! Oef..... Of toch niet? Ik ben heel blij dat ik nog niet afgeschreven ben maar ik ben nu meer dan 1 jaar en 4 maanden niet meer gaan werken, inderdaad, meer dan 16 maanden geleden moest ik jammer genoeg thuisblijven! En op het werk is er blijkbaar heel veel veranderd! Wie weet ga ik al die veranderingen nog aankunnen?! 😏😏😏😏😏

Ik probeer wel om niet teveel achterom te kijken, naar die hele periode van 16 maanden. Ik mag en kan die periode natuurlijk niet vergeten maar zoals zo dikwijls gezegd wordt: het leven gaat door. En nu probeer ik er zoveel mogelijk het beste van te maken!

Dat hebben we ook afgelopen maand gedaan: zo zijn we vorige week thuisgekomen na een vakantie van 14 dagen in Cuba 😎. Deze reis hadden we vorig jaar reeds gepland en ze was zelfs al volledig betaald, toen ik voor de 2e maal aan mijn rug geopereerd moest worden en de dokters me vertelden dat ik niet in staat zou zijn om zo 'n zware reis te ondernemen. Maar uitstel is geen afstel en we hebben niet gewacht om deze droomreis te laten doorgaan! En het was echt een droomreis, we hebben er allemaal van genoten.

Vandaag ben ik ook begonnen met de "aanschaf van een nieuwe eetplaats", beter gezegd mijn bovenste tanden laten in orde zetten. 😏
In Duitsland is er een stukje afgebroken van één van mijn voorste tanden. Aangezien het niet mogelijk was om alleen deze tand te repareren, moest de hele implantaat eruit. Voor wie het dus nog niet wist: ik heb bovenaan een (vast) vals gebit. Dat bestaat uit 1 stuk en na een paar keer repareren van het stukje, is het gebleken dat mijn "beet" niet is zoals het hoort. Bijgevolg, een volledig nieuw gebit! ! ! Prijskaartje: 650 EUR....................per tand! ! ! ! HALLO! Ik viel bijna achterover toen me dat verteld werd. Pffff, t is beter dan nog eens zoveel zeggen wij dan! Amai, dat gaat mij dus rond de 6.500 EUR kosten. Gewoon omdat er, doordat ik steeds mijn gebitbeschermer moest in- en uitdoen, een klein stukje afgebroken is moet ik dus méér dan 6.000 EUR op tafel leggen. Allé, we weten alweer waarvoor we kunnen sparen. En aangezien het een vast gebit is, komt de mutualiteit er niet tussen.
Ik hoor sommige mensen al denken: "Laat het dan niet doen"! Maar eerlijk gezegd, da 's geen zicht! Het is anders al niet veel soeps maar met een stukje van mijn voorste tand is het nΓ²g veel erger! πŸ˜πŸ˜πŸ˜πŸ˜
Maar het is maar geld moet je dan denken.......ahum!

Tegen einde september zou mijn mond dus moeten in orde zijn en misschien wordt het tijd om eens na te denken om terug te gaan werken...... Halftijds weliswaar! Wij kunnen, mits goedkeuring door het medisch centrum, 3 maanden halftijds werken (met voltijdse wedde) na een langdurige ziekte.
Ik kan niet blijven thuiszitten. Ik ben niet echt ziek en ik voel me redelijk goed. Misschien zou ik het toch moeten proberen. Mijn laatste voorgeschreven ziekteperiode loopt tot en met 30 september. Op 27 september moet ik terug naar het UZ op controle. Eens horen wat de dokters er van vinden.
Zou maandag 3 oktober misschien een goeie datum zijn om het werk te hervatten???????


het strand aan ons hotel in Cuba, zaaaaaalig πŸ˜ŽπŸ˜ŽπŸ˜Ž



Geen opmerkingen:

Een reactie posten