dinsdag 29 november 2016

Het vervolg



Vandaag dinsdag de definitieve uitslag gekregen van de biopsie die vorige week genomen werd van de klieren tussen longen en hart.
Ik heb jullie vrijdag al laten weten dat het bijna zeker was dat de biopt er niet kwaadaardig uitzag en inderdaad: de definitieve uitslag is negatief, geen kwaadaardig weefsels gevonden.

Allé, da's dan toch al één zorg minder.
Nu het vervolg van de onderzoeken.

Vrijdagmorgen heb ik een gesprek met een gastro-enteroloog om te bespreken hoe en wanneer het onderzoek van de darmen gaat gebeuren.
Daarna moet ik naar de afdeling pneumologie op de 3e verdieping in het ASZ ,waar ik zal klaargemaakt worden om de longpunctie te doen.
De punctie gaat gebeuren samen met een radioloog want via een ct-scan wordt er gekeken waar de chirurg de naald moet inbrengen om stukjes weefsel weg te zuigen.
Normaal gebeurt dit onder plaatselijke verdoving en het nadeel hierbij is dat ik wel 1 nacht in het ziekenhuis moet blijven want er is altijd, bij zo'n procedures, kans op een klaplong.
Maar als alles dus goed gaat, mag ik zaterdagmiddag terug naar huis.

Volgende week heb ik dan een afspraak met een oncoloog van het ASZ om alles te overlopen en te bespreken wat er al of niet dient te gebeuren.

Ik veronderstel dat het darmonderzoek ook volgende week gaat gebeuren. Hoe rapper hoe liever want hier kijk ik absoluut niet naar uit.

Ik heb dus nog een paar weken van onderzoeken en besprekingen voor de boeg.
Hopelijk zit er niets slechts tussen en krijg ik alleen maar goed nieuws.

Maar wachten is alweer de boodschap.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten