zondag 4 november 2018

Volgende afspraak



Maandag 29 oktober

Ik neem nu 5 weken Nexavar en ik heb weinig of geen last van de pillen.
Enkel af en toe wat pijn onderaan mijn voeten (Wim mag dus niet meer met mijn voeten spelen 😂) maar dat is heel dragelijk dus spreken we daar niet over. Ik probeer wel om zo weinig mogelijk schoenen met hakken te dragen om de druk vooraan mijn voeten wat te verminderen.

En vandaag heb ik terug een afspraak met de professor.
Normaal gezien moet ik om de 14 dagen, telkens op maandag, op controle en de week dat ik niet naar Gent moet, krijg ik sowieso telefoon van verpleegster Sylvia of haar collega om te vragen of alles wel goed gaat met mij.

Ik moet wel nog altijd bekomen van het feit dat er nog geen behandeling bestaat voor mijn type van kanker. Maar ik heb wel het gevoel dat de professor toch probeert om een middel te zoeken om mijn kanker te stabiliseren.

Vanaf vandaag moet ik nu 3 pillen nemen van de Nexavar, dus 75% van een volledige dosis.
Ik word volledig onderzocht en alles blijkt in orde te zijn.
Natuurlijk kan niemand zien hoe het met de tumoren zit: zijn ze nog gegroeid of misschien toch verkleind of stabiliseren ze.....?????

Binnen een paar weken, dus als ik "gewoon" ben aan 3 pillen per dag, zal ik dan eindelijk de volledige dosis moeten nemen en pas als ik dan enkele weken 4 pillen neem, zal er opnieuw een scan worden genomen van de tumoren. Dus dat zal allicht niet voor nieuwjaar zijn.

Ondertussen vragen we ons natuurlijk af of Nexavar helpt of niet.
Eerlijk gezegd: dat is niet gemakkelijk. Maanden moeten wij nu wachten op een resultaat. Wel een geluk dat ik geen bijwerkingen heb. Ik heb echter wel nog steeds pijn in mijn benen door de chemo. Ik heb dagen dat ik heel wat kan rondlopen en van alles kan doen maar ik heb ook dagen dat ik moeilijk kan blijven rechtstaan en dat ik zelfs op een stoel moet zitten om het eten klaar te maken.
Wim probeert mij natuurlijk zoveel mogelijk in de zetel vast te ketenen en ik versta hem maar ik kan het zo moeilijk zien dat andere "mijn" werk moeten doen!

Nu is het dus afwachten of ik de 3 pillen kan blijven nemen zonder al te veel last.
Mijn volgende afspraak is binnen 2 weken en tegen dan zal ik allicht wel ondervonden hebben of er al dan niet bijwerkingen zijn.

Ik hou mijn vingers nog steeds gekruist dat het niet het geval is....

❤️

Geen opmerkingen:

Een reactie posten