donderdag 12 november 2015

12 november


Donderdag 12 november, dag 9, het gaat vooruit, niet zo vlug als ik zou willen maar eigenlijk moet ik eerlijk zijn: het valt nog mee.

Ik voel me sinds gisteren heel wat beter, mentaal dan. Maandag had ik het moeilijk, ik voelde me echt eenzaam en ik miste mijn man en kinderen verschrikkelijk! Wie dikwijls voor een paar weken naar het buitenland moet voor zijn werk weet waarschijnlijk waarover ik het heb?!
Het verschil is wel dat zij daar kunnen werken en hun gedachten kunnen verzetten en dat het dan misschien enkel de avonden zijn die ze alleen moeten doorbrengen. Ik daarentegen heb hier veel te veel tijd om na te denken, en over het slechtste eerst natuurlijk. Maandag was Wim dan ook nog jarig. Sinds we getrouwd zijn is dit de eerste keer dat ik hem niet kon vastpakken om hem proficiat te wensen, ik zal er vrijdag zeker werk van maken ;-)! ! 

En naar vrijdag kijk ik uit hoor want.....ik ga voor het weekend naar huis, joepie de poepie! !  ! Wim komt mij vrijdag halen en zondagavond of maandagmorgen, afhankelijk wanneer mijn afspraak valt op maandag, kom ik met de trein terug. Daarmee is mijn verblijf hier toch eventjes onderbroken.

Ik skype wel elke dag met het thuisfront maar da' s toch niet hetzelfde. Ik vraag mij trouwens af wat ik zou doen mocht al die multimedia zoals laptop, ipad, gsm,.... niet bestaan? Of zoals vandaag, als het internet meer dan een halve dag niet werkt!? (Ondertussen is het opgelost, anders zou ik deze blog niet kunnen posten natuurlijk.)

Vandaag moet ik pas om 18 uur in de kliniek zijn en deze morgen, rarara......wakker om 8 uur! Als ik dan wat langer mag slapen ben ik nog vroeger wakker dan anders! Ik ben altijd een averechtse hé!? Jaja 't is al goed, ik zie sommigen al knikken ;-)!

Ik wou lekker vanuit mijn bed (zoals de echte luie vrouwen) naar de serie kijken die ik via Netflix aan het volgen ben en lap, het internet ligt uit! Olé, nu da! "Orange is the new black" zal dan nog maar wat moeten wachten..... hopelijk nie te lang! Maar ik begin dan, zoals jullie kunnen lezen, maar met mijn blog aan te vullen.

Afgelopen dinsdag ben ik trouwens in de kliniek een koppeltje uit Dendermonde tegengekomen. Per toeval zat ik in de zetel achter hen, te wachten tot het mijn beurt was. En toen hoorde ik hem praten in het Vlaams! Amai, Nederlands hier, dat heb ik hier in de kliniek nog niet gehoord! Natuurlijk, sociaal gelijk da' k ben (ahum), draaide ik me om en begon een gesprek aan te knopen. Ik heb hun leeftijd niet gevraagd maar ze zijn nog heel jong en ze hadden een kleintje bij van amper 11 weken! 11 weken! ! !  
En daarmee hier op hotel, zelfs op 2 weken tijd reeds 3 maal veranderd van hotel! Dan mag ik nie klagen hé zeg?! Maar blijkbaar willen ze niet echt op een appartement. Ze weten ook dat ze maar een vergoeding van 40 EUR per dag krijgen maar ze hopen dat de hele factuur, dus ook het ontbijt en avondeten, zullen terugbetaald worden! Wishfull thinking denk ik! De facturen zullen wel goed nagekeken worden zodat je toch niets teveel terug krijgt!

Ik moet hier per dag 55 EUR betalen. Dat is dan gewoon de huur, dus zonder eten of drinken. Als er iemand blijft slapen, zoals Wim en/of Lisse en/of Senne, komt er nog eens een opleg van 25 EUR per persoon bij! Blijkbaar hangt de prijs van een appartement hier af van het aantal bewoners. Voor mij alleen komt dat dus op 1.650 EUR per maand (30 dagen). Reken maar eens uit hoeveel het kost mocht Wim hier ook blijven, allé, kzal het jullie gemakkelijk maken: 2.400 EUR! En dat is dan nog heel goedkoop hier. Ik zit wel op een redelijk klein appartementje maar het is best gezellig en heel dicht bij de bushalte en de stad. Het is voor Heidelberg wel zijn prijs waard, toch als je andere appartementen bekijkt. Ik zal een terugbetaling krijgen van 1.200 EUR. Tja 't is beter dan niets. Trouwens, als je gezondheid er van afhangt wil je er alles voor betalen! Andere onkosten die je hier maakt worden niet terugbetaald. Zo krijg je ook slechts 1 keer de reis van Brussel (niet van huis maar gerekend vanaf Brussel) naar hier en terug, terugbetaald. Je wordt dus echt verondersteld om gedurende de hele behandeling hier te blijven. 
Ik vraag mij af wat mensen die het financieel moeilijk hebben moeten doen?! Je moet dat eerst allemaal zelf betalen en de administratieve rompslomp wat kennende zal de terugbetaling ook niet direct gebeuren. Ik prijs mij gelukkig dat het voor ons niet direct een probleem is!

Ik las deze week dat een asielzoeker in België blijkbaar ook 40 EUR per dag krijgt. Met 2 personen, man en vrouw maakt dat ongeveer 2.400 EUR per maand, dan nog zonder kinderen gerekend! ! ! Amai, nie slecht hé!? En als ze dan nog kinderen hebben ook voor hen een vergoeding én waarschijnlijk nog kindergeld ook?! Er zijn mensen die werken die het met minder moeten doen! Maar ja, da 's een ander onderwerp waar ik nu niet ga over beginnen, anders ben ik morgen nog bezig (en dan wil ik naar huis ;-))!

De man uit Dendermonde heeft blijkbaar een hersentumor, ontdekt na een val: hij zag toen alles dubbel. Toen wisten ze dat er méér aan de hand was. Hij is reeds in België geopereerd maar moet nu ook hier nog bestraling krijgen. Ook aan hem kan je niet zien dat hij "ziek" is. Hij zegt dat hij wel soms moe is maar voor de rest valt het ook nog mee. Normaal gezien had hij een afspraak om kwart na 8 en toen ik aankwam was het al iets na 10 uur. Blijkbaar is het fameuze apparaat (ik zou niet weten hoe ik die "tumordoder" anders moet noemen) in panne gevallen. Allé vooruit, hopelijk duurt het toch niet te lang?! Het koppeltje wil na zijn bestraling voor 1 dag terug naar België. Het zijn zelfstandigen, ze hebben namelijk een hamburgerkraam, en ze willen op 11 november op de jaarmarkt in Aalst gaan staan! Goh, als zelfstandige is het natuurlijk financieel een hele grote klop: niet kunnen werken dus ook geen inkomsten! De kliniek heeft hem nochtans afgeraden om zijn bestraling van woensdag over te slaan. Hier kennen ze wapenstilstand natuurlijk niet, ah ja, iets wa ge verloren hebt kan je moeilijk vieren hé!? ;-) Maar hij gaat toch liever naar huis, "dat kan toch niet erg zijn om ne keer over te slaan?". Tja ieder zijn mening daarover natuurlijk! Ook het mondspoelmiddel dat we elke dag een paar keren moeten gebruiken vindt hij niet meer nodig. Het smaakt zeker niet lekker dus hij vindt dat hij dat ook maar mag weglaten!
Uiteindelijk wordt zijn naam afgeroepen, net voor die van mij. Er kunnen namelijk 3 personen tegelijk behandeld worden. 
Ondertussen is het 11 uur. Ik heb maar 3 kwartiertjes moeten wachten. Zo gaat de dag precies wat vlugger vooruit..... yeah right! ;-)

Maar zoals gezegd: morgen is het vrijdag en ga ik (hopelijk) naar Erpe-Mere! Ik zal blij zijn om, al is het maar voor 2 dagen, in mijn eigen vertrouwde omgeving te zitten! Man, dat gaat deugd doen!

Ik zal het jullie volgende week zeker weten te zeggen! ! 
Hierbij wens ik jullie dan ook, maar eigenlijk vooral mezelf (lekker egoïstisch) alvast een heel mooi weekend! ! 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten